Sieć drogerii Laboo Strefa Urody zaprasza właścicieli sklepów do wspólnego projektu opartego na formule spółki
komandytowo-akcyjnej. To jeszcze jeden z pomysłów na
konsolidację rynku. Główny cel – podniesienie rentowności
tradycyjnych drogerii i wypracowanie silnej, ogólnopolskiej marki, w oparciu o wspólną strategię rozwoju.
Komplementariuszem w spółce będzie Laboo, a pierwszym akcjonariuszem Futuria Nostra oraz każdy przedsiębiorca, który prowadzi lub ma zamiar prowadzić sklep i sprzedaje kosmetyki oraz wykupi akcje w spółce. Kapitał spółki Laboo został określony na 100 000 zł i podzielony na 200 000 akcji o wartości nominalnej po 50 gr każda. Wysokość obrotów sklepu za poprzedni rok stanowić ma wyznacznik liczby akcji, które udziałowiec będzie mógł nabyć. Akcje będą przyznawane na sklep – to wygodne rozwiązanie, gdy udziałowiec prowadzący kilka placówek chce jedną z nich zamknąć. W takiej sytuacji będzie mógł odsprzedać walory innemu uczestnikowi spółki. Przez pierwsze pół roku od rozpoczęcia jej działalności odzyska tylko równowartość zainwestowanych pieniędzy. W kolejnych latach wartość akcji może wzrosnąć, jeśli z udziałem wszystkich akcjonariuszy spółka będzie się rozwijać. Jej przychody będą pochodzić z akcji handlowych organizowanych z producentami.
Właściciele sklepów, wchodząc do spółki, inwestują więc w akcje, ale nie ponoszą żadnych opłat licencyjnych czy na fundusz promocyjny, które są spotykane w innego rodzaju modelach współpracy (np. w sieci franczyzowej albo grupie zakupowej). Są zobowiązani do dostosowania swoich placówek do standardów wyposażenia sieci, ale będzie to proces stopniowy. Podobnie jak wdrożenie systemu informatycznego. – Prowadzimy indywidualne rozmowy na ten temat z właścicielami drogerii. Na pewno nie będą musieli natychmiast zmieniać całego wystroju sklepu, wiemy, że niektórzy sporo zainwestowali w wyposażenie oraz w zinformatyzowanie swoich firm. Dopasujemy rozwiązania do ich obecnych możliwości. Z czasem, zgodnie z wypracowanym wspólnie harmonogramem, wszystkie standardy zostaną ujednolicone – zapewnia Paweł Woch, dyrektor handlowy sieci Laboo Strefa Urody.
Katarzyna Bochner
Wiadomości Handlowe, Nr 10 (99) Październik 2010