Drogerie Laboo

Login



Gazetka Promocyjna

Nasze sklepy

Strefa urody

Drogerie Laboo - kategoryzacja sklepów

Email
Drogerie Laboo  to już blisko 60 drogerii w różnych częściach Polski. W lipcu otwarta zostanie pierwsza drogeria sieci na Pomorzu. Sklep będzie zlokalizowany w Starogardzie Gdańskim. W okresie wakacji  zostaną otwarte kolejne sklepy m.in. w Annopolu, Pleszewie, Tarczynie i Wieluniu. Najbliższe plany sieci to zwiększanie ilości drogerii o 10  każdego miesiąca.


Drogerie Laboo  rozszerzyły  klasyfikację sklepów, które mogą dołączyć do sieci o nową kategorię tzw. Punkt Laboo. Oznacza to, że do sieci mogą przystępować również sklepy, w których modelem obsługi jest sprzedaż zza lady. Do tej pory sieć wyróżniała dwie kategorie sklepów przystępujących do sieci:  Drogerie Laboo  i Drogerie Laboo Prestige. Pierwsza kategoria obejmuje sklepy wyposażone w  elementy identyfikacji  zewnętrznej i wewnętrznej zgodnej ze standardami sieci. Obowiązującym modelem obsługi jest tu samoobsługa,  dopuszcza się jedynie częściową obsługę zza lady w przypadku asortymentu o dużej wartości. Minimalna powierzchnia drogerii tej kategorii to 30 m2.


Z kolei wymagana powierzchnia dla drogerii typu Prestige to minimum 50 m2. Sklepy należące do tej kategorii wyróżnia pełne wdrożenie standardów kategorii Drogerie Laboo przy jednoczesnym ich przekroczeniu. Dodatkowe elementy stanowią m.in. meble oraz większa ilość szaf kolorowych. W sklepach tej kategorii obowiązującym modelem sprzedaży jest samoobsługa.Do stworzenia nowej kategorii sklepów zarząd sieci skłoniło duże zróżnicowanie sklepów rynku tradycyjnego. Wychodząc na przeciw sklepom, które zgłaszały chęć przystąpienia do Drogerii Laboo, ale obecny w nich model sprzedaży i uwarunkowania lokalowe nie pozwalały na zakwalifikowanie ich do istniejących modeli, zdecydowano o powołaniu do życia nowej kategorii – Punkt Laboo. Sklepy wchodzące w skład tej grupy charakteryzują się najmniejszym stopniem unifikacji z siecią, ich minimalna powierzchnia to 30 m2,  a dopuszczalnym modelem obsługi jest w nich zarówno samoobsługa, jak i obsługa zza lady.

Spoiwem łączącym wszystkie należące do sieci drogerie, bez względu na model,  są oprócz podstawowych elementów tożsamości wizualnej, przede wszystkim wspólne działania zakupowe, marketingowe i szkoleniowe oraz to co najmocniej wyróżnia sieć spośród innych inicjatyw konsolidacyjnych, czyli  udział w zyskach Spółki. Status akcjonariusza, który otrzymuje każdy przystępujący do sieci właściciel sklepu pozwala nie tylko na czerpanie bieżących korzyści  wynikających z uczestnictwa  w sieci, ale także umożliwia osiąganie dodatkowych dochodów w przyszłości.


Dedykowane dla wszystkich drogerii należących do sieci działania marketingowe obejmują m.in. wydawaną regularnie gazetkę promocyjną, której przekaz wzmacniają plakaty prezentujące objęte promocją produkty. 
Przygotowywane są również plakaty o charakterze okolicznościowym, których zadaniem jest nie tylko wsparcie sprzedaży, ale przede wszystkim stworzenie wyjątkowej atmosfery takich świąt jak np. Dzień Matki, Dzień Dziecka, Dzień Ojca oraz podkreślenie szczególnych okazji jak np. matura czy wakacje. Ważnym wydarzeniom kalendarzowym w drogeriach  sieci  często towarzyszą specjalne rabaty lub gratisy dla klientów, w tym brandowane logiem Drogerii Laboo upominki (np. balony i lusterka). 

Specjalne działania promocyjne przygotowywane są również z okazji uroczystych otwarć drogerii oraz urodzin sieci. 

Sieć posiada profesjonalną stronę internetową z wyodrębnioną dostępną tylko po zalogowaniu częścią dla akcjonariuszy. Obecność Drogerii Laboo w Internecie to również profesjonalny blog prezentujący przygotowane przez wizażystkę makijaże „krok po kroku” oraz porady kosmetologa. Sieć prowadzi również swój profil na Facebooku oraz  przygotowuje newsletter dla konsumentów. 

Działania z wykorzystaniem Internetu dotyczą również komunikacji wewnętrznej sieci. Bieżące informacje oraz rekomendacje działań związanych z konkretnymi wydarzeniami właściciele drogerii otrzymują w tzw. Laboo News – cotygodniowym newsletterze dla akcjonariuszy.



Źródło: http://www.magazynkosmetyki.pl/aktualnosci_pelna.php?lista_wezlow=1,5,8,918

Naszą gazetkę 
znajdziecie również 
w aplikacji Moja Gazetka : )

POBIERZ