Drogerie Laboo

Login



Gazetka Promocyjna

Nasze sklepy

Strefa urody

DROGERIE LABOO - formaty dostosowane do potrzeb

Email
DROGERIE LABOO TO NAJWIĘKSZA SIEĆ NIEZALEŻNYCH SKLEPÓW DROGERYJNYCH W POLSCE. POD POMARAŃCZOWYM SZYLDEM DZIAŁA OBECNIE JUŻ 650 PLACÓWEK. SIEĆ POWSTAŁA W LISTOPADZIE 2010 R.

Sukces Laboo i pozycję niekwestionowanego lidera pod względem liczby sklepów wśród sieci konsolidacyjnych uzyskaliśmy dzięki perspektywicznej strategii rozwoju. W naszej propozycji konsolidacji uwzględniliśmy duże zróżnicowanie sklepów rynku tradycyjnego i oferowaliśmy właścicielom sklepów różne, dostosowane do ich potrzeb modele współpracy - mówi Paweł Woch, dyrektor zarządzający.

 

TRÓJPODZIAŁ

Do sieci Drogerii Laboo przynależą różne kategorie sklepów: Drogerie Laboo, Drogerie Laboo Partner i Drogerie Laboo Strefa. Taki podział wynika z dużego zróżnicowania sklepów rynku tradycyjnego. Kategoryzacja sklepów należących do sieci pozwala w czytelny sposób zaspokajać różne potrzeby zarówno klientów sieci, jak i samych akcjonariuszy. Sklepy, które przystępują do sieci, są bardzo różnorodne, a operator jest elastyczny i dostosowuje się do różnych modeli rynkowych. Drogerie Laboo są typowymi sklepami drogeryjnymi o szerokim asortymencie kosmetyczno-chemicznym. Większość drogerii to sklepy samoobsługowe. W każdym z nich można uzyskać fachową pomoc doradców-konsultantek. Takie rozwiązanie pozwala na zaspokojenie potrzeb wymagającego klienta, który oczekuje indywidualnego podejścia i profesjonalnego doradztwa.

Drogerie Laboo Partner to model dla sklepów, których oferta wykracza poza asortyment kosmetyczny, jednak stanowi przewagę. Tego rodzaju sklepy są zlokalizowane blisko osiedli mieszkaniowych, również w mniejszych miejscowościach. Klienci nie zawsze mają czas i ochotę na zakupy w dużym sklepie, kategoria Partner jest kierowana właśnie do nich.

Do kategorii Drogerie Laboo Strefa należą sklepy o innym profilu głównym, z wyodrębnionym działem kosmetyczno-chemicznym. Kategoria Drogerie Laboo Strefa umożliwia klientom zrobienie zakupów kosmetyczno-chemicznych pierwszej potrzeby blisko domu, podczas codziennych zakupów spożywczych.

 

ZYSKI PRZEZNACZONE NA ROZWÓJ

Łączny obrót sieci Laboo to BO min zł. Zysk spółki na bieżąco inwestowany jest w znacznej mierze w rozwój sieci, działania marketingowe i poprawę warunków handlowych. Reszta, zgodnie ze statutem sieci, przeznaczana jest decyzją walnego zgromadzenia akcjonariuszy na wypłaty dywidendy.

 

W GRUPIE MOŻNA WIĘCEJ

Budowa sieci rozpoczęta była od formatu franczyzy miękkiej. W aspekcie prawnym sieć rozwijana jest w formule spółki komandytowo-akcyjnej. Sieć oferuje dostęp do działań umożliwiających obniżenie kosztów prowadzenia działalności i zwiększenie rozpoznawalności sklepu, m.in. wspólne działania marketingowe, bezpłatną gazetkę promocyjną wraz z usługą kolportażu, plakaty oraz koncepcję identyfikacji wizualnej. Działalność pod szyldem Laboo zapewnia sklepom ogólnopolską reklamę, w ostatnim czasie sieć przeprowadziła m.in. kampanię reklamową w telewizji Polsat oraz cyklicznie reklamowała się w prasie ogólnopolskiej. Istotną korzyścią zrzeszenia w sieci są również lepsze warunki handlowe - sklepy zrzeszone w Laboo biorą udział w programie zakupowym, w ramach którego uzyskują wysokie rabaty retrospektywne. Plany rozwoju Laboo zakładają, że na koniec 2015 r. sieć będzie liczyła już ok. 800 drogerii. Przyrost placówek nie będzie jednak priorytetem sieci, najważniejsze zadanie na kolejne lata to praca nad polepszeniem modelu franczyzowego w celu jeszcze większego zadowolenia uczestników sieci i klientów sklepów Laboo. Firma zamierza wprowadzać sukcesywnie elementy twardej franczyzy, które umożliwiają współpracę z producentami na zupełnie innym poziomie oraz dają szansę na zbudowanie skutecznego modelu biznesowego, który ma szansę obronić się na dzisiejszym rynku.

 


Źródło: Magazyn Kosmetyki 7-8, lipiec-sierpień 2014

Naszą gazetkę 
znajdziecie również 
w aplikacji Moja Gazetka : )

POBIERZ