Drogerie Laboo

Login



Gazetka Promocyjna

Nasze sklepy

Nowości produktowe

Strefa urody

Pierwszy raz o drogeriach Laboo

Email
„W pięknym sklepie piękne ceny. Laboo Twoja strefa urody” tak promuje się nowa sieć drogerii utworzona przez Futuria Nostra – spółkę córkę grupy kapitałowej Navo. Wychodzi ona do właścicieli tradycyjnych sklepów z propozycją konsolidacji. Nie narzuca rozwiązań lecz konsultuje je z potencjalnymi partnerami.
Na razie szczegóły współpracy w ramach sieci znają sami inicjatorzy oraz właściciele drogerii, do których organizatorzy zwrócili się z prośbą o zaopiniowanie konceptu. Na lipiec planowana jest konferencja, podczas której o szczegółach projektu zostaną poinformowane zaproszone drogerie oraz media. „Wiadomościom Kosmetycznym” udało sięjednak już porozmawiać z Józefem Jadachem, prezesem zarządu Futuria Nostra.


Image
Józef Jadach, prezes zarządu Futuria Nostra:  W odróżnieniu od wielu innych inicjatyw, które głoszą hasła przeciwko komuś lub czemuś, chcemy zaproponować rozwiązania „za” – za poprawą standardów obsługi, lepszą współpracą z producentami  i zdrową konkurencją, służącą konsumentom

Czy pana zdaniem teraz jest dobry moment  na budowanie sieci drogerii?
Jak najbardziej. Rynek kosmetyczny stale rośnie,  a statystyczna kobieta wydaje coraz więcej pieniędzy na zaspokojenie swoich potrzeb. To jest bardzo pozytywny trend z punktu widzenia detalistów, a nasza sieć jest odpowiedzią na niego. 

Jednak właśnie teraz pojawiło się wiele projektów mających na celu skonsolidowanie tradycyjnego handlu. Działają też już dobrze znane sieci drogerii. Jest miejsce na kolejne?

Największym beneficjentem rozwijającego się rynku kosmetycznego są nadal sieci zachodnie. To efekt ich globalnych doświadczeń przełożonych na potrzeby lokalnego rynku. Jest to także dowód na tezę, że dobry pomysł może skutkować sukcesem. 
Polscy detaliści, konsekwentni w działaniu, mający pomysł i dobrą strategię, również mają niepowtarzalną okazję wzmocnienia swojej pozycji i skorzystania z rozwojowego trendu. Uważam jednak, że dotychczas proponowane na rynku rozwiązania tej szansy im nie dają. W moim odczuciu są to trochę rozwiązania z obszaru „skrzyknijmy się i kupmy taniej”. Brak jest natomiast propozycji zawierających rozwiązania systemowe.

To znaczy?

Łączących wysokie standardy obsługi z jeszcze lepszą współpracą z producentami i zdrową konkurencją służącą konsumentom. 

W jaki sposób chcecie państwo te założenia zrealizować w praktyce?

Proszę mi wybaczyć, ale na tym etapie nie chcę podawać szczegółów do publicznej wiadomości. Założyliśmy taki model komunikacji, w którym kontaktujemy się najpierw z potencjalnymi partnerami i im przedstawiamy nasz projekt. Po raz pierwszy mówię o nim oficjalnie. Dopiero w kolejnym etapie będziemy chcieli szeroko informować o naszym pomyśle poprzez media branżowe.

Czy może pan już zdradzić w jakim systemie będą działały sklepy, które przyłączą się do sieci?

Nie będzie to na pewno system franczyzowy. Ma on, moim zdaniem, poważną wadę – ogranicza decyzyjność uczestników sieci w ważnych sprawach, które ich dotyczą. Naszym założeniem jest maksymalizacja możliwości jaką dają organizacje sieciowe, przy jednoczesnej demokratyzacji decyzji na poziomie strategicznym. Franczyzodawca czerpie zyski głównie z opłat – stąd często zawiera sam ze sobą kompromisy co do wymaganego standardu. W Laboo będzie odwrotnie – dobrze wiemy, kogo chcemy zaprosić do współpracy. Wymagania jakościowe wobec docelowego punktu będą wysokie, bo tylko odpowiedni standard może zapewnić sukces, ale będzie można je spełniać stopniowo, nie zaburzając harmonii prowadzonego biznesu. 

Laboo to już cztery drogerie należące do spółki Futuria Nostra. Dlaczego zaczęliście państwo od otwierania własnych sklepów?

Dzięki nim zbieramy bezcenne doświadczenia i testujemy rozwiązania. Nasze drogerie działają w skrajnie konkurencyjnym otoczeniu – często tuż obok dużych placówek mocnych sieci. Rozwijają się właśnie dzięki wysokiemu standardowi i mimo braku marketingu właściwego dla „sieciówek”. Może być więc tylko lepiej. Dzięki nim możemy odpowiedzialnie zaoferować koncept, który przynosi sukces. Ponadto nasze cztery Laboo mają jeszcze jedno zadanie do spełnienia – będą nam służyć jako szkoleniowy i doświadczalny poligon.

Image

Image
Drogerie właśnie Labo posłużą spółce za pologon doświadczalny i szkoleniowy


Katarzyna Bochner

Wiadomości Kosmetyczne, Czerwiec 2010 Nr 6(43)

Źródło: http://wiadomoscikosmetyczne.pl/content/view/4682/10/